dilluns, 12 d’octubre del 2009

Despiden a un profesor por usar el 'blog' para dar clase

He trobat aquesta sorprenent notícia que va publicar El País l'1 d'octubre d'aquest any. Tracta sobre un professor basc d'Educació Infantil que, segons el centre, utilitzava únicament el bloc per ensenyar, és a dir que les seves classes giraven entorn al bloc. El centre ikastola Orue Eskola, on aquest professor treballava, va decidir acomiadar-lo.

M'agradaria mostrar-vos un bloc que parla sobre aquest article, també inclou la carta d'acomiadament i alguns comentaris prou interessants, ja que s'hi pot observar contradiccions a nivell d'opinió o punts de vista, d'argumentació i de justificació dels fets.

Elena

4 comentaris:

  1. Us convido a què visiteu el blog d'aula de què es parla a la notícia. Hi ha parts en euskera, però també hi ha continguts interessants en castellà:

    https://garapenkognitibo.wordpress.com/

    ResponElimina
  2. Després de navegar una mica pel bloc d'aula de l'assignatura Desarrollo Cognitivo y Motor, impartida pel professor Jon Bustillo, el seu acomiadament em sembla encara més improcedent i injustificat.

    A primer cop d'ull crec que els continguts del bloc s'ajusten al currículum de l'assignatura, per la temàtica de les entrades, dels vídeos penjats, dels comentaris, per les vinyetes i presentacions online...

    El blog no deixa de ser un suport, com podrien ser-ho una pissarra i un guix o un quadern i un llapis, tot i que amb més disponibilitat de recursos. A més, a la notícia s'explica que el treball directe sobre el bloc representava solament un 24% de la nota. En ple segle XXI, girar l'esquena a les TIC és com tirar-se pedres sobre la pròpia teulada...

    Des d'aquest punt de vista, crec que en aquest cas s'ha buscat senzillament un pretext per despedir un professor que, al meu entendre, estava fent prou bé la seva feina.

    ResponElimina
  3. La veritat és que si només es llegeix la notícia és molt provable que un es posicioni a favor de l’escola, però si es fa un pas més enllà i s’investiga una mica, trobarem, per exemple, un bloc que parla sobre aquest article i aporta informació molt útil, ja que podrem observar una justificació de l’acomiadament per part del centre i una explicació de com avaluava Jon Bustillo, el professor acomiadat, l’assignatura de “Desarrollo Cognitivo y Motor”.

    Tot plegat és una contradicció, per tant, suposo que hi ha un rerefons en tot això que, evidentment, no es mostrarà públicament. És per això que, tenint en compte el que he pogut llegir i amb el que m’imagino que va poder passar realment, no estic d’acord amb l’acomiadament de Bustillo.

    ResponElimina
  4. El passat dia 03/10/09 vaig penjar al meu bloc http://mireiablanquernainfantil.blogspot.com/ aquesta mateixa notícia, ja que em va cridar molt l'atenció.
    Com podeu veure en un principi, basant-me només en aquesta font d'informació, estava d'acord amb l'acomiadament de Bustillo. En canvi, després de llegir el bloc d'aula de l'assignatura "Desarrollo Cognitivo y Motor" i la carta d'acomiadament, estic a favor de la meva companya Elena, ja que penso que darrera de tot això existeix alguna altra cosa, que ha provocat un acomiadament d'aquesta forma tant radical.

    ResponElimina