dimecres, 21 d’octubre del 2009

El Netbook

Investigant, he trobat una carta participativa a la Vanguardia .
És el pare d’un nen de quart de la ESO, que ha pagat 150 euros d’un Netbook per al seu fill. Els han informat que aquest miniportátil és propietat del nen, per tant se’l pot endur a casa.

El netbook del seu fill, ja està trencat, tot i que portava funda. Fet molt normal per aquest pare, ja que pensa que els nens d’aquesta edat quan juguen estan acostumats a llançar les motxilles, sense pensar que hi ha dins. Això per a ell és normal, però en canvi portar un netbook no.
A més de tot això, com és lògic haurà de pagar la reparació...

Tal com diuen molts comentaris, és normal que els nens amb 14-15 anys, no tinguin cura del que porten a la motxilla (en aquest cas un miniportátil)?
No sé fins a quin punt hem de permetre que els nens portin a diari un ordinador, però si la metodologia del centre està basada en les TIC, estaria bé que els pares/mestres donessin uns petits consells o recomanacions sobre com utilitzar i tenir cura d’aquest material.
Que penseu vosaltres? Defenseu aquest pare o no?

Mireia Palomo

3 comentaris:

  1. Aquest tema dels netbooks com a eina de treball a l'escola ha estat molt debatuda recentment. El tema no és senzill, i menys quan es parla encara de nens més petits (el meu germà fa 5è i també els hi han proposat...)

    ÉS a dir, que estaríem parlant de nens i nenes d'11 anys que van amunt i avall (escola, extraescolars, casa...) amb un notebook. Potser estaria bé que, com diu la Mireia, es donessin consells i recomanacions sobre l'ús i el manteniment d'aquests aparells, però potser també se'n podria restringir l'ús fora de l'escola, minimitzant el número de dies que cal dur-lo a casa, canviant l'estil dels "deures".

    A títol personal, d'una banda crec que està bé que els nens comencin a responsabilitzar-se i a tractar amb cura el seu material, però de l'altra reconec que demanar a les famílies (moltes de les quals ara van força "ofegades") un desemborsament de 150€ per notebook més les possibles reparacions, pot ser un problema per a moltes llars.

    Trobar l'equilibri no serà fàcil...

    ResponElimina
  2. El primer que em ve al cap és el següent: era d'esperar!
    Com tots sabem els nens d'aquestes edats, i també de més grans, estan més pendents del joc que de l'estudi i això significa que la majoria no tenen cura del seu material ni tampoc el dels altres companys.
    Per això poso en dubte si és coherent o no incorporar els ordinadors portàtils o Netbooks a les aules. Perquè per una banda, la idea és molt interessant, uns bons arguments són els que Lourdes Piqué dóna a l'article "La informàtica ajuda a les matemàtiques". Perquè la informàtica aporta moltes tècniques noves i bones per als alumnes, però no cal imposar l'ús dels Netbooks a la classe, potser impartint moltes de les classes a les aules d'informàtica del propi centre seria suficient.
    Per acabar m'agradaria dir una frase semblant a la que ha dit l'Elisa al final del seu comentari: serà difícil prendre una decisió tenint en compte els pros i els contres.

    ResponElimina
  3. 25 / octubre / 2009 08:27
    Ana Porcar ha dit...

    Estic d'acord amb l'Elisa, es una despesa molt gran si a part del notebook i les reparacions d'aquests, a sobre els pares han de comprar llibres.
    Per altra banda trobo que els nens han de tenir cura amb les seves pertenencies,han d'aprendre a respectar el seu material i els pares els hi han de ajudar a que valorin l'esforç que estàn fent ells comprant aquests ordinadors.

    Ana Porcar.

    ResponElimina